انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو سایت

یکی از دغدغه هایی که افراد در سئو سایت با آن دست و پنجه نرم می کنند، انتخاب کلیدواژه است. انتخاب کلمات کلیدی را میتوان مهم ترین قدم برای سئو و بهینه سازی دانست. در واقع، keywords شروع کار شما در سئو و آغاز جستجو مخاطبان است. اما چطور می توانیم به بهترین نحو، کلمه هایی درست انتخاب کنیم. چطور بر رقیبان پیروز شویم و رتبه هایی بالاتر به دست آوریم؟ از کجا بدانیم سلیقه کاربران در جستجوها چیست؟ با ما همراه باشید.

رازهای کلمات کلیدی مناسب

چه کلمه کلیدی برای محصول یا مقاله انتخاب کنیم، تا در نتایج گوگل رتبه خوبی داشته باشیم؟ این سوال از دغدغه های همیشگی سئوکاران است. انتخاب کلمات کلیدی صحیح، رمز ما برای داشتن سئو خوب هستند. چون بسیاری از مراحل سئو و بهینه سازی را بر مبنای کلیدواژه ها قرار می دهیم.

به عنوان مثال، تراکم کلمات کلیدی در متن، از مهم ترین ارکان بهینه سازی است. در کنار آن، تنوع کلمات کلیدی به شما قدرت مانور زیاد از یک طرف و افزایش شانس برای نمایش در رتبه های برتر گوگل را می دهد. روش های مختلفی برای انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد که ما به ساده ترین و معقول ترین روش می پردازیم.

انتخاب کلیدواژه با پیشنهادات گوگل

یک نکته خیلی مهم را توجه داشته باشید. کاربر و جستجوهای او همیشه بهترین منبع شما برای انتخاب کلمه کلیدی است. اما از کجا چنین اطلاعاتی بدست آوریم؟ خیلی ساده است. کافی است صفحه اول گوگل را باز کنید. البته پیش از هر کاری این تنظیمات را انجام دهید. در پایین صفحه، بخش setting را کلیک کنید و از کشویی که باز شده،  گزینه search setting را انتخاب کنید.

با کلیک روی تصاویر، بزرگ شده آن را مشاهده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی- تنظیمات گوگل

انتخاب کلیدواژه

همانطور که مشاهده می کنید، در صفحه تنظیمات جستجو، بخش private results، از جستجوی عمومی را انتخاب کنید. کافی است، گزینه Do not use private results را انتخاب کنید. به این صورت، گوگل نه تنها، جستجوهای شما بلکه جستجوهای همه کاربران را نمایش می دهد. این یعنی نتایج جستجو حقیقی و صحیح برای شما نمایش داده می شوند.

حالا در باکس اصلی سرچ، موضوعی که مدنظرتان است را تایپ کنید. با تنظیماتی که انجام داده اید، گوگل پیشنهادات خودش که در واقع، جستجوهای کاربران گوگل هستند را به ترتیب تکرار سرچ ها، برای شما نمایش می دهد. مثلا من کلمه “سئو” را جستجو می کنم.

راهنمای انتخاب کلیدواژه

همه این موارد، می توانند ایده هایی برای شروع نوشتن باشند. یا کلمه کلیدی ای که مد نظر شما باشد. اما انتخاب ها به همنیجا محدود نمیشود. کافی است قبل و بعد از کلمه، فاصله (اسپس) بزنید. یا از کلمات جذاب برای مخاطبان استفاده کنید.

کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل بعد و قبل از اسپیس

انتخاب کلید واژه برای سایت

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از راه های انتخاب کلمات کلیدی، اضافه کردن کلماتی است که مرتبط با حوزه کاری شما باشند. مثلا برای سئو، من از “آموزش” استفاده می کنم. عبارات پیشنهادی که آورده شده را می توانید به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. بسته به حوزه کاری و یا مطلب مدنظر شما از کلماتی مثل خرید، دانلود، فروش، قیمت و … در انتخاب کلیدواژه نیز استفاده کنید.

نکته: مهم ترین مزیت این روش، آشنایی با سایت های رقیب است. توجه داشته باشید که بررسی رقبا از اصلی ترین فعالیت های سئو است.

انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی با ابزارهای وب

روشی که در بالا گفته شد، یعنی استفاده از کلمات گوگل، ممکن است برای برخی افراد کسل کننده باشد. پس می توانید از ابزاهایی که در وب برای این منظور است استفاده کنید.

سایت keywordtool از بهترین ابزارها برای انتخاب واژ های کلیدی است. از سایت های مختلف با هر زبانی که مد نظرتان باشد، می توانید عبارات متناسب با کلمات را پیدا کنید. فقط نکته اینکه برای انتخاب زبان فارسی، باید کشور افغانستان را انتخاب کنید. چون ایران در میان کشورها قرار ندارد. عبارات پیشنهادی سایت انتخاب شده را می توانید خروجی بگیرید.

انتخاب کلیدواژه برای سئو

سایت keywordfinder قابلیت انتخاب زبان و مکان مورد نظر برای جستجو به شما می دهد. شاید بپرسید چه مزیتی در انتخاب مکان جغرافیایی و زبان وجود دارد؟ مشتریان و کاربران برخی محصولات و سایت ها، محدود به مکان جغرافیایی خاصی هستند. یا فقط برای یک زبان کاربرد دارد. مثلا محصولات سایت راست چین ، برای کشورهای فارسی و عرب زبان کاربرد دارد. چون تماما راست چین شده هستند.

البته در سایت keywordfinder امکان انتخاب کشور ایران نیست. و شما می توانید فقط زبان فارسی را انتخاب کنید. از نکات قابل توجه دیگر، این که امکان ساخت اکانت و نگهداری اطلاعاتی که در نظر دارید هست. همچنین می توانید از دیتاهای انتخابی خود به فرمت csv و تهیه کپی در کلیپ بورد خروجی داشته باشید. kwfinder را می توان یکی از برترین ابزارهای انتخاب کلیدواژه دانست.

برای نمونه کار سایت، “آموزش سئو” را در زبان فارسی جستجو می کنیم.

کلیدواژه برای سئو

انتخاب کلید واژه

همانطور که مشاهده کردید، امکانات فراوانی با هر جستجو در اختیار شما قرار می دهد. در مقاله ای جداگانه به بررسی این ابزارها و چگونگی استفاده بهینه از آن خواهیم پرداخت.

ابزار بعدی گوگل ترندز است. این بخش از سایت گوگل به شما امکان بررسی تکرار کلمه مد نظر شما و مقایسه چند کلمه با یکدیگر است. امکانی که دید بازتری در انتخاب کلمات کلیدی کارآمد و مفید برای سایت شما خواهد بود. مسأله خاص در این سایت، محدودیت جستجو کلمات فارسی است. و تنها برخی کلمات را جستجو می کند.

انتخاب کلیدواژه مناسب

  • google adwords / keyword planner

google adwords از مفیدترین ابزارهای گوگل است و همانطور که از نامش پیداست، برای تبلیغات گوگل استفاده می شود. یکی از ابزارهایی که در این سایت وجود دارد، keyword planner نام دارد که از بخش tools می توانید به آن دسترسی داشته باشید. البته از ip ایران نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین دسترسی به فیلترشکن برای آن الزامی است.

انتخاب کلید واژه در مقاله

تلاش کردیم در کنار یکدیگر، به انتخاب کلمات کلیدی مناسب و بهینه بپردازیم. منتظر نظرات شما هستیم.

 

Like
امتیاز :
بدون رای!

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید