راههای افزایش سئو سایت وردپرس
763 بازدید بازدید
مطمئنا دوست دارید بدانید در وب سایتتان چه می گذرد؟ چه کسانی در حال حاضر صفحات سایت شما را بررسی می کنند؟ کدام محصول پرطرفدارتر است؟ چه کنیم افراد بیشتری به سایت مراجعه کنند؟ گوگل آنالیتیکس سرویس رایگان گوگل برای تجزیه تحلیل دقیق است. میخواهید همه این اطلاعات را روی سایتتان دریافت کنید؟ افزونه google analytics برای وردپرس در راحت ترین شکل این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.
گوگل آنالیتیکس دقیق ترین و قدرتمند ترین اطلاعات را در مورد جزئیات ترافیک و تعامل کاربران را نشان می دهد. این دیتاها در راه های مختلف به کار شما می آید. به عنوان مثال، برنامه ریزی های مختلف سایت و تعریف استراتژی ها، بدون آمار کار سختی است. با هم برخی از دلایل اصلی برای استفاده از افزونه google analytics در وردپرس را بررسی می کنیم.
google analytics موقعیت جغرافیایی کاربران را به شما نشان میدهد. علاوه بر این می توانید بفهمید با چه دستگاهی از سایت شما بازدید می کنند. سیستم عامل، وضوح صفحه نمایش، زبان و بسیاری اطلاعات دیگر. همچنین بیشترین زمانی که ترافیک دریافت می کنید را هم میتوانید بدانید. یعنی در کدام ساعت از شبانه روز سایت شما بیشترین بازدید را داشته. چنین اطلاعاتی به شما کمک می کند وب سایت را مطابق با کاربران سفارشی سازی کنید.
به این صورت، مخاطبان احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و در واقع تجربه کاربری بهتری خواهند داشت. تجربه کاربری خوب باعث می شود افراد اعتماد بیشتری نسبت به کسب و کار شما داشته باشند و به آن وفادار شوند.
با استفاده از امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد، می توانید بفهمید کدام صفحات بیشترین بازدید را دریافت کرده اند. بازدید کننده ها بعد از سایت شما کجاها می روند؟ نرخ پرش یا درصد بازگشت (bounce rate)از سایت شما چطور است؟bounce rate، در واقع تعداد افرادی است که بعد از دیدن صفحه اول از سایت شما خارج میشوند. این معیار، جذابیت سایت شما برای مخاطب را بیان می کند.
google analytics به شما کمک می کند تعاملات خود را با کاربران سایت بهبود دهید. و نرخ بازگشت سایت را کم کنید. نکته مهم اینکه بانس ریت در سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد.
می دانید چه زمانی بیشترین بازدید از سایت شما صورت می گیرد؟ گوگل آنالیتیکس این امکان را برای شما فراهم می کند. می توانید ترافیک موتور جستجو(search engine)، ترافیک ارجاعی(referral) و ترافیک مستقیم(direct link) را بدانید. حتی اگر بک لینکی از سایتی خریده اید، ترافیکی که از این بک لینک دریافت می کنید را هم می توانید بدانید.
به این صورت در مخارجی که صرف تبلیغات می کنید هم هدفمند تر عمل کنید. و در جایی پول خرج کنید که مخاطب واقعی و مشتری سایت می کند.
از طرف دیگر، احتمالا از شبکه های اجتماعی هم برای افزایش بازدید کننده های سایت استفاده می کنید. گوگل آنالیتیک به شما کمک می کند تا ترافیک رسانه های اجتماعی خود را نیز به طور موثر پیگیری کنید. به این صورت می توانید برنامه ای تأثیرگذار برای شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک و … تهیه کنید. اینکه مثلا چه ساعتی پست بگذارید که بازدید بیشتری داشته باشد و مشتری بیشتری وارد سایت کند.
دیدگاه خود را ارسال نمایید