راههای افزایش سئو سایت وردپرس
763 بازدید بازدید
ضربان قلب موتور جستجو در سالهای گذشته تغییر چندانی نداشته است و شما هنوز به این موارد نیاز دارید:
ولی به هر حال بعضی چیز ها تغییر کرده است؛ از معرفی اولین تلفن های هوشمند گرفته تا اولین رتبه بندی گوگل و معیار های آن برای سرعت صفحه، همگی زمینه ساز به وجود آمدن آینده ای بزرگ و هیجان انگیز شدند.
در این مقاله 10 تکنیک حرفه ای سئو را خواهید دید که به شما کمک می کنند با وجود تغییر در الگوریتم گوگل، باز هم جزو برترین های این موتور جستجو باشید.
امیدوارم از زمانی که الگوریتم رتبه بندی گوگل از حالت دسکتاپ به موبایل فرندلی (mobile Friendly) مهاجرت کرد، شما نیز همین کار را کرده باشید و همچنین امیدوارم شما نیز از برخی سوء تفاهمات درباره راه اندازی شاخص موبایل و همچنین چگونگی رتبه بندی آن فرار کرده باشید.
اجازه بدهید این ذهنیت را یکبار برای همیشه پاک کنیم؛ شما اصلا نیازی به یک وب سایت بی عیب و نقص، مختص موبایل ندارید و این برای الگوریتم mobile-first index اهمیت زیادی ندارد و مهمترین نکته این است که شما به هیچ عنوان نباید سئو دسکتاپ را به این دلیل که الگوریتم mobile-first-index آمده رها کنید!!!
در زیر مواردی که باید در زمان اعمال تغییرات به خاطر داشته باشید را آورده ایم:
بخاطر داشته باشید که کاهش موانع ارتباطی با سایت شما برای googlebot بسیار با اهمیت است.
یکی دیگر از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید، بررسی سایت است که هیچ لینک شکسته و خطای 404 ای وجود نداشته باشد.
سال 2018 سالی بود که الگوریتم موبایل تاثیر بسیار زیادی را بر روی رتبه بندی ها در گوگل داشت ولی واقعا چطوری این اتفاقات بر روی سئو سایت تاثیر گذار خواهند بود؟
برای شناسایی این مساله تیم ما قبل و بعد از ارتقای سرعت صفحات اصلی متوجه مواردی شد که واقعا در رتبه بندی گوگل تاثیر گذار است.
یکی از این موارد این است که فهمیدیم افزایش سرعت تاثیری در رتبه بندی ندارد ولی بهینه سازی آن تاثیر مهمی دارد.
شما می توانید بهینه سازی و افزایش سرعت سایت خودتان را از طربق ابزار PageSpeed Insights بررسی کنید. این ابزار سایت شما را از دو طریق مورد بررسی قرار می دهد:
ما مطمئن هستیم که گوگل تمامی المان ها را بررسی خواهد کرد و تغییرات بسیار زیادی نیز خواهیم داشت، بنابراین دقت کنید سایت شما به دقت بهینه شده باشد و دو کار زیر را حتما انجام دهید.
صفحه اصلی گوگل طی سالهای گذشته تغییرات بسیاری داشته است و به همین دلیل هیج کس نمی داند چه چیز هایی بر روی SERP اثرگذار خواهد بود؛ آیا کالاهای محلی بیشتر ارزشمند خواهند شد، تبلیغات، پانل های اطلاعاتی، بسته های پاسخی یا چی؟!؟!؟
تنها چیزی که می توان از آن مطمئن بود این است که جستجوهای ارگانیک گوگل دائما در حال تغییر است برای مثال Hotel Pack کاملا تغییر کرده است و در سیستم فیلترینگ آن بجای سه نتیجه، چهار نتیجه را برمیگرداند.
سوال اینجاست که در این چشم انداز پر فراز و نشیب جستجوهای گوگل شما چطور می توانید جایگاهی امن داشته باشید؟ این دقیقا همان جایی است که باید شروع کنید:
برخی از کلمات هستند که بسیار برجسته شده اند و متاسفانه ارزش خود را از دست داده اند و جایگاه های بسیاری نیز وجود دارند که دسترسی به آنها نیازمند صرف زمان بسیار زیاد برای آن است.
پس چگونه به جایگاه ویژه دسترسی پیدا کنیم؟
رتبه بندی ها بر اساس کلمات کلیدی ای است که ما بر اساس آن سوالات، به محتوای شما دسترسی پیدا می کنیم و این محتوا ها باید در جداول، قالب بندی ها، نمودار ها و غیره قالب بندی شده باشد.
این قالب بندی ها بسته به مقاله و نوع مارکتینگ شما متفاوت بوده و دارای تکنیک های قالب بندی متفاوتی است.
به سوالات پرسش و پاسخ در حد 40 تا 60 کلمه پاسخ بدهید.
این یک راهکار اصلی برای رسیدن به بالاترین جایگاه گوگل نیست ولی دقت داشته باشیدکه بیشتر سوالات و کلماتی که شما در مقاله خود قرار نداده اید، در این پرسش و پاسخ ها قرار دارد و این امر باعث ارزشمند شدن مقاله شما می شود.
درست است که اسکیما کلمات کلیدی مفیدی برای شما به حساب نمی آیند ولی همین اسکیماها می توانند جایگاه خوبی را برای شما در SERP کسب کنند.
شما می توانید برای آزمایش درستی این حرف؛ اسکیما های خود را به درستی تعیین کنید و نتایج آن را در موتور جستجوی گوگل تماشا کنید و بررسی کنید کدام یک از این دوحالت در نتایج SERP گوگل جایگاه بهتری خواهند داشت.
گویندگان رادیو یکی از قربانیان صنعت فیلم هستند و با رشد محتواهای فیلمی، قربانی بعدی آن نوشته ها هستند.
این شوخی بود ولی نوشتن متون کامل و ارزشمند را متوقف نکنید؛ ولی با این حال ما در سال 2018 یاد گرفتیم که:
هرگز فراموش نکنید که ویدئو ها یکی از مهمترین منابع برای تقویت شما در نتایج SERP و همچنین همکاری ها به شمار می رود.
این نکته را به یاد داشته باشید که تقاضا ها برای ویدئو در یوتوب سالانه 70 درصد افزایش داشته است.
گوگل به صورت دیوانه وار در حال به روز کردن و اضافه کردن اطلاعات Google My Business) GMB) است بطوریکه طبق نظر سنجی ای که سایت MOZ انجام داده است، سیگنال های GMB به شدت بر روی فاکتور های امتیاز دهی محلی تاثیر گذاشته اند.
المان هایی مانند پست های گوگل، پرسش و پاسخ های گوگل و تصاویر به شدت بر روی امتیاز دهی محلی GMB وابسته است، با این وجود برخی از شرکت ها شروع به بهینه سازی آن کرده اند تا خود را بالاتر از سایر رقبای خود قرار دهند.
نکته: با توجه به اینکه ایران برای استفاده از سرویس Google My Business تحریم است می توانیم همین موارد را در مپ گوگل انجام دهید.
با توجه به مواردی که گوگل ارائه می دهد یکی از مواردی که در رتبه بندی سایت بسیار اهمیت دارد، شهرت برند شماست؛ پس اگر این درست باشد، لینک ها هنوز هم برای گوگل با اهمیت هستند.
شما می توانید با یکسری کارها اعتبار نام تجاری خود را ایجاد کنید:
گوگل سرچ کنسول یکی از مهمترین ابزار های سئو به شمار می آید و تعداد بسیار زیادی گزارش مفید را در اختیار شما قرار می دهد. اگر شما از یک ابزار دیگر استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنم تا یک نگاهی هم به این ابزار بیندازید.
آیا میدانستید 56 درصد خرید هایی که در آمازون انجام می شود، مشتریانی هستند که برای اولین بار در حال خرید از آن هستند؟
آمازون را می توان گوگل تجارت الکترونیک نامید؛ پس اگر شما چیزی میفروشید ولی هنوز در آمازون نیستید، 56 درصد از مشتریانی که از گوگل وارد آن می شوند را از دست داده اید.
جالب است بدانید جدایی ورودی هایی که آمازون از گوگل دارد، خود نیز موتور جستجو مستقل خود به نام A9 را دارد و می خواهیم در اینجا به طور خلاصه موتور جستجوی گوگل را با موتور جستجوی آمازون بررسی کنیم:
موتور جستجوی آمازون | موتور جستجوی گوگل |
به منظور خرید بیشتر طراحی شده است (سعی می کند محصول بیشتری را خریداری کند) | با هدف تحقیق بیشتر ایجاد شده است (تا به سوالات کاربران پاسخ دهد) |
ارتباطات را از طریق رفتار در زمان خرید بررسی می کند (تبدیل پس از جستجو) | ارتباطات را به صورت تعاملی تعریف می کند (CTR ، نرخ بازدید، زمان توقف و غیره) |
برای بهینه سازی الگوریتم های آمازون این نکات را به خاطر داشته باشید:
نکته: شما می توانید محصولات خود را در فروشگاه بزرگ اینترنتی دیجی کالا به فروش برسانید.
ساختمان لینک هنوز هم زندست و دارد دست و پا میزند.
ممکن است استفاده از لینک های مخرب و اسپم به صورت یک شبه روزهای تاریکی را برای شما به ارمغان بیاورد ولی استفاده از لینک های سالم و مفید هنوز هم به کسب و کار شما می تواند کمک بسیار ارزشمندی کند و گفته می شود ساخت لینک هایی که به صورت خلاقانه ایجاد شده باشند می توانند مسیر پیشرفت شما را سرعت بخشند.
یکی از روش های لینک سازی استفاده از سایت هایی است که محتوای خود را بدون ذکر منبع انتشار می دهند.
برای مثال اگر محتواهای مفیدی مانند اینفوگرافیک طراحی کرده اید، به سرچ تصاویر گوگل یه سری بزنید؛ اینطوری میتوانید به سایت های بیشماری که از تصاویر شما استفاده کرده اند دسترسی پیدا کنید و بعد از تماس، از آنها بخواهید تا سایت شما رو به عنوان منبع معرفی کنند.
همچنین شما می توانید لینک های خود را در سخنرانی ها و یا انتشار آن در شبکه های اجتماعی و یا هر پلتفرمی که مایل هستید انتقال دهید.
شما می توانید از (البته امیدوام) لینک های خود پس از انتشار توسط وبلاگ نویس های دیگر مجددا لینک به دست آورید؛ چرا که شیوه نگارشی هر کسی منحصر به فرد است و گوگل آنرا متوجه خواهد شد.
نرخ سوئیچ واقعی کاربر یا همان Real User Measurements که با (RUMs) معرفی می شود یکی از مهمترین تغییراتی است که در سال 2018 آن را مشاهده کردیم ولی نقش زیادی در نتایج SERP بازی نمی کند و این نشان دهنده این است که گوگل به شدت در حال یادگیری داده های زمینه بهجای داده های آزمایشگاهی است.
چه چیز این می تواند برای متخصصان سئو چالش برانگیز باشد؟ اگر ما شاهد تغییر RUMs باشیم تقریبا غیرممکن است از تست های محلی برای کشف این داده ها استفاده کنیم و این یک رقابت یا challeng برای بهینه سازی آن است.
خبر خوب این است که خوشبختانه گزارش های CrUX در دسترس است و می توانید از گزارش هایی نظیر نوع دستگاه و اتصال آن، زمان لود صفحه مورد نظر و سایر گزارش ها نظیر اینها استفاده کنید.
همه شما نیازمند یک پروژه در پلتفرم Google cloud هستید تا بتوانید به صفحه پروژه عمومی CrUX دسترسی داشته باشید و با دانشی اولیه از SQL می توانید داده های اولیه جمع اوری شده توسط گوگل برای سایتتان و استراتژی های خود را بر اساس این اطلاعات دریافت کنید.
دیدگاه خود را ارسال نمایید